Termenul de “ciocolata” provine dintr-o expresie indiana si reprezinta hrana zeilor. Pana nu cu mult timp in urma, despre ciocolata se spunea doar ca ingrasa si ca dauneaza organismului. Este adevarat doar daca vorbim despre popularele firme care produc ciocolata cu diferite arome, insa daca ne axam pe ciocolata neagra, aceasta aduce o multime de avantaje organismului. Studiile au demonstrat ca, datorita continutului de cacao, pe langa gustul incoparabil oferit, ciocolata neagra contine antioxidanti puternici si are efecte benefice asupra presiunii arteriale. Mai mult, datorita antioxidantilor, ciocolata imbunatateste sistemul imunitar si poate preveni anumite forme de cancer.

Alte studii efectuate pe sase mii de oameni (barbati si femei) au demonstrat ca prin consumul de ciocolata organismul asimileaza 20% din necesarul zilnic de substante al organismului. In ceea ce priveste diabetul, in anul 2005 s-a realizat un studiu care a demonstrat ca prin consumul de ciocolata se creste sensibilitatea la insulina, prevenind astfel riscul imbolnavirii de diabet. Ciocolata neagra mai are in compozitie si fibre cu ajutorul carora se va crea o stare de satietate. Specialistii recomanda in locul snacks-urilor sau a altor produse chimicale sa consumati o bucatica de ciocolata. In acest fel ti se va reduce si pofta de dulce si sarat.

In ultimul timp, medicina si-a indreptat atentia spre riscul cresterii nivelului colesterolului provocat de alimentele bogate in grasimi saturate. S-a constatat ca, la ora actuala, nu toate grasimile saturate au aceeasi nocivitate, unele dintre ele nu au actiuni negative asupra colesterolului. Printre aceste grasimi care nu aduc efecte negative asupra colesterolului se gaseste si acidul stearic, acid care este prezent in proportie de 30% in compozitia de grasimi a ciocolatei negre.

Idei false care s-au creat in jurul ciocolatei negre

Actiunile pe care ciocolata le are la nivelul sangelui nu se bazeaza doar pe colesterol si grasimi. Despre ciocolata se stie doar ca ingrasa, prin aportul rapid de zahar. In privinta acestui lucru nu ar trebui sa ne facem griji deoarece indicele glicemic al ciocolatei este relativ scazut. Intradevar, daca obisnuiti sa mancati ciocolata, glicemia dumneavoastra va creste regulat, insa nu cu aceeasi rapiditate cu care ar creste in cazul in care ati consuma alimente sau bauturi usor digerabile pe baza de amidon si zahar. Deci, in concluzie, consumul de ciocolata intre mese nici nu scade, dar nici nu creste nivelul zaharului din sange. Specialistii spun ca si persoanele care au diabet pot consuma ciocolata, dar numai ocazional si in cantitati mici. De asemenea, despre ciocolata se spune ca poate provoca probleme cutanate. Cercetatorii spun ca aceasta afirmatie este doar un mit. Nu exista niciun studiu care sa confirme faptul ca aceasta afirmatie are macar un sambure de adevar. In plus, in ceea ce priveste aparitia cariilor sau a migrenelor nu ciocolata este motivul. Dimpotriva, este demonstrat ca taninul, fosfatul si fluorul din cacao ( ingredient al ciocolatei ) au capacitatea de a preveni cariile, aici vorbim de ciocolata neagra. Un alt zvon care s-a creat in jurul ciocolatei este ca aduce efecte negative ficatului. Specialistii spun ca aceasta afirmatie este adevarata doar daca se consuma in exces.

Ciocolata nu creaza dependenta

Este aproape imposibil ca dupa ce ati mancat o bucatica de ciocolata sa nu mai vreti inca una. Studiile ne arata ca aceasta pofta este datorata anumitor substante active aflate in ciocolata. Aceleasi studii demonstreaza ca prin consumul de ciocolata se stimuleaza eliminarea de endofrine si alte substante naturale ale corpului care dau senzatia de dependenta de ciocolata, insa aceasta dependenta nu are efect asupra fiecarui organism uman.

Ciocolata, un adevarat aliment tonic

Daca nu se consuma in exces, in afara faptului ca ofera nutrienti si un gust inconfundabil, ciocolata poate sa participe si la un regim sanatos si complet. Ea este recunoscuta pentru energia pe care o ofera organismului. Aceasta energie se datoreaza continutului de glucide si lipide. Pe langa continutul de glucide si lipide, mai are in compozitie si calciu, potasiu, magneziu, minerale si fier. In plus, datorita continutului de cofeina si serotonina (hormonul fericirii), ofera o stare de bine, de relaxare. In caz ca nu stiati, pana la inceputul secolului XIX ciocolata era cel mai des utilizata in medicina.

Ciocolata, un bun stimulent al psihicului

Studiile au demonstrat ca pe plan psihic, ciocolata nu doar ca are actiuni benefice impotriva deceptiilor si starilor nervoase, dar este si un curativ al mai multor tulburari afective. Daca nu stiati, in secolul trecut, in farmacii existau medicamente pe baza de ciocolata. In ziua de astazi un lucru este cert: prin consumul de ciocolata se favorizeaza starea de bine.

Consumarea produselor care au in compozitie cacao este foarte benefica

Pe vremea aztecilor, cacaua era cunoscuta drept un medicament. Studiile realizate de-a lungul timpului au demonstrat de ce cacaua era comparata cu un medicament pentru sanatate: este foarte bogata in substante minerale si vitamine. Pentru a va face o idee, trebuie sa va spun ca o suta de grame de cacao poate inlocui cu succes capsulele cu vitamine chimice. Mai mult, cacaua este o sursa incontestabila de vitamine precum vitamina B1, B2, B5, B6, B9 si PP. Nu in ultimul rand, cacaua este o sursa incontestabila de vitamina E, vitamina care are capacitatea de a actiona benefic impotriva imbatranirii. Un baton de ciocolata amara este echivalentul a 35% din necesarul zilnic de vitamina E.

De retinut

Consumul de ciocolata nu este recomandat persoanelor care sufera de sindromul premenstrual. In ciuda faptului ca are efecte euforizante, s-a demonstrat ca ciocolata are tendinta de a agrava durerea de sani manifestata in aceasta perioada. Nu in ultimul rand, ciocolata nu trebuie consumata in cantitati mari.

Legaturi externe: Cicolata – Wikipedia

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)

Ciocolata, 5.0 out of 5 based on 2 ratings

Pagini similare