Ingrediente
  • Vinete – 1 bucata potrivita
  • Dovlecel – 1 bucata potrivita
  • Ciuperci – 4 bucati
  • Ardei gras rosu – 1 bucata
  • Rosii cherry – 4 bucati

In timpul sezonului estival gasim atat in piete cat si in magazine legume proaspete, iar din acest motiv astazi am decis sa va prezint un preparat culinar extrem de gustos. Acesta poate fi consumat atat in perioada postului, cald sau rece, cat si ca si garnitura pentru diferite preparate, cum ar fi carnea sau pestele.



style=”display:inline-block;width:300px;height:250px”
data-ad-client=”ca-pub-6437813426150165″
data-ad-slot=”7158931930″>

Am optat pentru anumite legume la gratar, dar acestea pot fi consumate si individual, insa trebuie sa avem grija la cantitati. De exemplu, vinetele trebuie consumate cu moderatie deoarece acestea au un continut ridicat de nicotina, iar ciupercile, ardeii, dovleceii si rosiile cherry pot fi consumate in cantitatile dorite, in functie de preferinte si gusturi.

Pentru aceste legume la gratar va recomand sa faceti un dressing format din: ulei de masline, aceto balsamico (otet balsamic), usturoi si busuioc proaspat. Amestecam dressingul folosind o lingura sau o furculita, iar apoi il turnam peste legumele la gratar fara nici un fel de problema, astfel gustul obtinut va fi senzational.

Este mult mai bine sa consumam legumele facute la gratar, deoarece acestea sunt mult mai gustoase si sanatoase in comparatie cu cele fierte sau prajite. In cazul in care fierbem legumele valoarea lor nutritiva va scadea, iar in cazul in care le prajim vom adauga grasimi care sunt daunatoare ficatului. In schimb facute la gratar, legumele isi vor pastra majoritatea proprietatilor si vitaminelor.

ingrediente legume la gratar

Mod de preparare:

Pasul 1 – luam fiecare leguma, o spalam, apoi ii taiem capetele si cozile.

Pasul 2 – feliem vinetele drept, pentru ca sunt mai groase. Dovleceii ii taiem in stretch (in stil chinezesc) pentru ca sunt mai subtiri si trebuie sa pastram ordinea marimii legumelor.

Pasul 3 – taiem ardeii grasi in 4 bucati egale, dupa ce le-am scos mijlocul si i-am curatat de seminte si de partea alba din interior.

Pasul 4 – ciupercilor nu le scoatem codita ci doar le taiem partea care iese din ciuperca, pentru a aduce ciuperca la un nivel drept.

Pasul 5 – rosiilor cherry le curatam doar coditele si le putem lasa asa.

Deoarece folosim dressingul si ne dorim sa mancam cat mai natural, pentru aceste legume la gratar nu mai trebuie folosita sarea, piperul sau uleiul. Atunci cand gatim legumele la gratar trebuie evitata sarea si piperul deoarece acestea inmoaie legumele, dar si uleiul deoarece acesta este absorbit in cantitati prea mari de dovlecei si de vinete.

Punem tigaia grill la incalzit, aceasta trebuie sa fie destul de incinsa pentru ca legumele sa nu stea foarte mult pe ea. Asezam la inceput legumele mai mari, iar in colturi legumele mai mici, incepand cu vinetele si terminand cu rosiile cherry. Facem x-urile cat mai frumoase pentru a obtine un design unic si nu le tinem mai mult de 3-4 minute pe fiecare parte. Apoi punem dovleceii si ardeii grasi, iar ultimele vor fi ciupercile, iar daca dorim ca acestea sa fie mai scazute facem mici incizii pe fata fiecarei ciuperci (pentru a se patrunde mai bine).

dovlecei si rosii pe gratarvinete pe gratarvinete pe gratar 2ardei si ciuperci la gratar

La sfarsit formam un turnulet din legume, adaugand la baza vanata, urmata de dovlecel, ardeiul gras, ciuperca si in final rosia cherry. Le fixam folosind un bat de frigaruie, iar daca imi urmati sfatul de mai sus (cel in legatura cu dressingul) puteti pune si o lingura de dressing peste fiecare turnulet de legume (acesta se va prelinge frumos).

Pofta buna!

legume la gratar

Ce poate fi mai delicios decat un fel de mancare sanatos si natural? Legumele la gratar sunt apreciate datorita gustului inconfundabil, dar si a vitaminelor si substantelor minerale pe care le contin. Printre ingredientele retetei noastre intalnim vinetele, dovleceii, ciupercile si ardeii grasi rosii. Vinetele sunt o sursa incontestabila de vitamina B, acid folic, dar si substante minerale precum potasiu, cupru, fosfor si magneziu. Acestea sunt originare din India si se consuma aproape zilnic in Orient. In ceea ce priveste dovleceii, ciupercile si ardeii grasi rosii, aceste legume sunt foarte sanatoase pentru organism, au un gust deosebit si contin foarte multe vitamine si substante minerale. O idee foarte buna este ca pe langa aceste legume sa adaugati si carne preparata la gratar.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (3 votes cast)

Legume la gratar, 5.0 out of 5 based on 3 ratings

Pagini similare