Ingrediente
  • Linte – 600 grame
  • Ardei gras – 1 buc
  • Dovlecel – 1 bucata
  • Ceapa - 2 buc
  • Morcov – 1 buc
  • Chimen – ½ plic
  • Sare
  • Piper
  • Suc de rosii – 300 ml

Lintea face parte din aceeasi familie cu mazarea si fasolea si este gatita inca din perioada neoliticului, iar spre deosebire de mazare boabele de linte sunt doar cate doua intr-o pastaie. Aceasta este recomandata persoanelor care au suferit operatii deoarece reface fierul eliminat prin pierderea de sange, dar si  femeilor gravide sau celor care alapteaza.

Astazi  va voi pregati o reteta cu influente grecesti: Linte cu legume.

Mod de preparare:

Pasul 1 – la inceput se pune lintea la fiert, doar in apa.

Pasul 2 – taiem legumele fideluta (julienne).



style=”display:inline-block;width:300px;height:250px”
data-ad-client=”ca-pub-6437813426150165″
data-ad-slot=”7158931930″>

Pasul 3 – intr-o cratita punem uleiul la incins si apoi punem chimenul sa se rumeneasca. Cand acesta a inceput sa se ridice la suprafata adaugam pe rand legumele.

Pasul  4 – mai intai adaugam ceapa si o calim bine, apoi adaugam morcovul, dovlecelul si ultima data ardeiul gras.

Pasul 5 – dupa vreo 25 de minute verificam daca lintea este fiarta, apoi adaugam lintea strecurata peste legume.

Pasul 6 – adaugam o cana de apa si lasam sa mai fiarba impreuna cu celelalte legume.

Pasul 7 – dupa ce a dat intr-un clocot adaugam sucul de rosii, sarea si piperul (dupa gust) si lasam sa scada.

Pasul 8 – o servim calda, atat ca si garnitura cat si simpla.

Pofta buna!

Ca sa scurtam timpul necesar fierberii, lasam lintea in apa cu o seara inainte si se va fierbe foarte repede. La fel ca si la fasole, daca tinem lintea la inmuiat, reusim sa ii scadem foarte mult  timpul de fierbere.

Mancarea de linte cu legume este foarte sanatoasa, bogata in vitamine, fibre si substante minerale. Lintea este o sursa incontestabila de vitamine ( A, B, E, K ), dar si de substante minerale precum fier fosfor, calciu, magneziu ( mineral responsabil pentru rezistenta si buna functionare a vaselor de sange ), seleniu, zinc, carbohidrati, fibre dietetice, aicizi grasi, Omega 3, Omega 6 si multe altele, extrem de importante pentru buna functionare a organismului. Cu o asemenea bogatie de vitamine si substane minerale, lintea are proprietati foarte benefice pentru organism printre care: are grija de inima si de vasele de sange, scade colesterolul, actioneaza benefic asupra procesului de digestie, este un aliat de nadejde impotriva constipatiei, contribuie la intarirea sistemului osos si alimenteaza organismul cu energie.
Consumand mancare de linte cu legume, nu doar ca va veti bucura de beneficiile oferite de linte, ci veti acumula si cantitati importante de vitamine si substante minerale oferite de legume. Iata cateva din vitaminele si substantele minerale pe care organismul dumneavoastra le va asimila din legume: vitamina C, complexul de vitamine B, vitamina K, vitamina E, calciu, fier, magneziu, potasiu, fosfor, caroten, riboflavina, acid ascorbic si multe altele. Profitati de o multime de beneficii atribuite organismului dumneavoastra savurand un fel de mancare foarte usor de preparat, si anume mancare de linte cu legume.

reteta linte cu legume

reteta linte cu legume

preparare linte cu legume

preparare linte cu legume

preparare linte cu legume2

preparare linte cu legume2

preparare linte cu legume3

preparare linte cu legume3

preparare linte cu legume4

preparare linte cu legume4

preparare linte cu legume5

preparare linte cu legume5

preparare linte cu legume6

preparare linte cu legume6

linte cu legume

linte cu legume

reteta linte cu legumepreparare linte cu legumepreparare linte cu legume2preparare linte cu legume3preparare linte cu legume4preparare linte cu legume5preparare linte cu legume6linte cu legume

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (3 votes cast)

Linte cu legume, 5.0 out of 5 based on 3 ratings

Pagini similare